از ابوظبی تا لندن: 

2 اماراتی در 14 کشور رانندگی می کنند تا قدرت پاسپورت امارات را به نمایش بگذارند



دو ماجراجو اماراتی به یک سفر جاده ای الهام بخش از قلب ابوظبی به لندن رفتند - سفری را آغاز کردند که 9000 کیلومتر طول کشید و از 14 کشور در دو قاره گذشت. این سفر جاده ای نه تنها یک ماجراجویی شخصی برای سلطان النهدی و ثیاب المنصوری بود، بلکه به عنوان دلیلی بر قدرت پاسپورت اماراتی بود که به آنها امکان سفر بی‌وقفه از مرزها را می‌داد.  اماراتی ها می توانند به 179 کشور بدون روادید وارد شوند و النهدی با افتخار اظهار داشت: «وضعیت ممتاز امارات در جهان و قدرت پاسپورت ما سفر ما را ممکن کرد و باعث شد بر موانعی که ممکن بود در غیر این صورت مانع ماجراجویی ما می شد، غلبه کنیم.»
  

 وسیله نقلیه قابل اعتماد

جدا از برنامه ریزی دقیق، کلید موفقیت سفر آنها وسیله نقلیه قابل اعتماد آنها بود تویوتا لندکروز که در بین اتباع خلیج فارس به ابوشناب معروف است. ماشین این دو با تصویری از پدر بنیانگذار امارات، مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان مزین شده بود.
سلطان و ثیاب به طور دقیق برای نزدیک به یک سال سفر بلندپروازانه خود را برنامه ریزی کردند و اطمینان حاصل کردند که برای رویارویی با چالش های پیش رو به خوبی آماده هستند.
النهدی خاطرنشان کرد: «تدارکات سختی بود، به ویژه حصول اطمینان از اینکه ابوشنب برای تحمل این سفر طولانی مجهز است. ما بررسی‌های جامع تعمیر و نگهداری را انجام دادیم تا از سواری نرم اطمینان حاصل کنیم و روی تجهیزات ضروری برای سفر سرمایه‌گذاری کردیم.»
 

 مناظر متنوع

در این سفر که تقریباً 30 روز طول کشید، آن‌ها از مناظر، فرهنگ ها و آداب و رسوم گوناگون عبور کردند. این دو از کشورهای عربستان سعودی، کویت، عراق، ترکیه، بلغارستان، صربستان، مجارستان، اتریش، لیختن اشتاین، سوئیس، فرانسه، بلژیک، هلند و در نهایت، مقصد خود، انگلستان عبور کردند. این دو همچنین از موقعیت قوی امارات در میان سایر کشورها و قدرت پاسپورت اماراتی که به آنها اجازه می دهد بدون ویزا به 179 کشور سفر کنند، ستایش کردند.

 نگاهی به خلیج تایمز

عدنان نگاری

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها